Markedsføring med resultater:

Da det skulle bygges ny skiløype på Flekkerøy trengte de 6.6 millioner fra investorer. De fikk laget en film, fra filmskaper Marius Loland, som illustrerte løypen. Dermed kom millionene inn.

En film fra filmskaper Marius Loland hjalp Flekkerøy Idrettsforening med å få 6.6 millioner kroner i sponsorinntekter til ny rulleskiløype. En effektiv markedsføring.

Fløy Idrettsforening realiserte rulleskiløype til 6.6 millioner kroner med hjelp av en film fra filmskaper Marius Loland. En markedsføring som fungerer.

Da Fløy Idrettsklubb skulle bygge ny rulleskiløype på Flekkerøy, trengte de 6.6 millioner fra sponsorer. For å gjøre sponsor-møtene mer interessante ønsket de å få laget en film.

– De ønsket å gi seeren en følelse av å gå hele løypen på ski. Vi ble enige om at en 3D-animasjon var veien å gå, forteller filmskaper Marius Loland.

Fløy Idrettsklubb tok kontakt med filmskaperen i september og allerede før året var omme var pengene på bordet. Med andre ord en effektiv markedsføring.

Bestill animasjonsfilm og reklamefilm i dag.

Enormt effektiv markedsføring

Filmskaper Marius Loland har produsert animasjonsfilmer for blant annet Hansa Bryggerier, Trollvegg arkitektstudio og Norsk Sjømannsforbund. Film som markedsføring fungerer.

Filmskaper Marius Loland brukte 3D animasjonsfilm for å gi Fløy Idrettsforening god markedsføring.

Med hjelp av en blanding av 3D animasjonsfilm og ekte video, fikk sponsorene en genuin opplevelse av løypen. Og selv uten en eneste offentlig krone kom hele prosjekt-beløpet på plass på rekordtid.

– Vi skulle gjerne hatt hjelp fra kommunen også, men det har ikke vært noe å hente, sier Arild Martin Tonstad, leder av Fløy Ski til Fædrelandsvennen.

Løypen er tegnet av arkitekt Hermod Bjørkestøl. Trollvegg Arkitektstudio brukte disse tegningene for å lage en 3D animasjonsmodell, som filmskaper Marius Loland bearbeidet til ferdig film. Denne modellen tar høyde for variasjoner i terrenget, og gir en svært realistisk fremstilling av hvordan ferdig løype vil bli.

– Vi valgte å lage filmen slik at hele løypen sees fra øye-høyde. Vi la også inn sponsorene sitt eget reklameskilt i løypen. Dermed fikk de se hvordan reklamen ville bli allerede før de hadde bestemt seg for å sponse, forteller filmskaper Marius Loland.

 

Står ferdig våren 2019

Når åpning i april 2019, har det bare gått 7 måneder fra sponsorjobben startet til løypen står ferdig. En slik effektiv markedsføring hadde ikke vært mulig uten bruk av film.

– Når jeg nå går ute i løypa er det nesten litt uvirkelig at vi har fått det til. Jeg er veldig stolt, og ikke minst ydmyk overfor alle lokale krefter, sier Tonstad.