Å bruke en god reklamefilm er sannsynligvis det mest effektive du kan gjøre for å komme ut med ditt budskap.

Uansett om du skal selge noe eller fortelle noe, vil en god film alltid virke overbevisende på seerne. Facebook regner for eksempel at en film har 2,3 ganger lengre rekkevidde enn et bilde. Hvorfor er det sånn? Jo, det er fordi seeing is believing – Vi tror det når vi ser det!


Reklamefilm for Terje Andersens utstilling i Flekkefjord 2017.

Så hvorfor skal du ha en reklamefilm? 

Reklamefilmer er ikke bare kostbare produksjoner som dundrer på de store TV kanalene. De er også:

– Reklamesnutter på nett
– Reklamefilm på kino
– Informasjonsmateriell i undervisning/foredrag
– Presentasjoner i møter med potensielle kunder
– Presentasjon av store og små prosjekter
– Instruksjonsfilm for et produkt eller som merkevarebygging på nett.


En presentasjonsfilm for firmaet Sundays Design lagd i 2016.

Bare fantasien setter grenser for hva du kan formidle gjennom reklamefilmer. Jeg tør å påstå at ingen andre medierings-kanaler skaper engasjement og forståelse like fort og effektivt som en godt produsert reklamefilm.

Så hvorfor skal du bruke meg til å lage din reklamefilm? 

Mitt navn er Marius Loland og jeg er filmskaper. Med meg i kofferten har jeg erfaring fra å jobbe med merkevarer som BBC, Louis Vuitton, Universal Music, Secret Garden, Sørlandet sykehus, Sundays Design og Trollvegg, for å nevne noen. Jeg er utdannet som journalist og har jobbet flere år som videojournalist for avis. Siden 2009 har jeg spesialisert meg som filmskaper, og det er her min lidenskap ligger.

Marius Loland - filmskper og journalist produserer reklamefilm.

Filmskaper Marius Loland lager reklamefilm.

Som journalist ønsker jeg å formidle innholdet, som filmskaper ønsker jeg å visualisere det perfekte utrykket. Totalt sett blir dette reklamefilmer som formidler og engasjerer.

Har du en ide som du lurer på om er mulig å gjennomføre, eller er du bare nysgjerrig på om dette kan være for deg? Bare ta kontakt. Vi begynner der du er i prosessen og jobber sammen derfra. Jeg gjør hele jobben fra å skaffe skuespillere og rekvisitter, til filming, redigering og fargekorrigering. Dersom vi på spesielle prosjekter trenger ekstra fagkunnskap på lyd, bilde eller andre ting, så leier jeg inn eksperter jeg vet er gode på det aktuelle området. Du som kunde kan få en totalpakke eller bidra selv. Jeg tilpasser alt til ditt budsjett.

Kontakt meg for en uforpliktende prat, så ser vi hva som er mulig for din reklamefilm.